Kako da vaš maloprodajni objekat sam prodaje robu?

Arhitektura & Enterijer, Blog
organizacija-maloprodajnog-objekta

Dok se o uređenju stanova i kuća već mnogo pisalo, organizacija i uređenje maloprodajnih objekata ostali su zapostavljena tema. Strani brendovi su doneli svoja rešenja i uskladili su ih sa prostorima kakve su ovde zatekli. Vlasnicima lokalnih manjih prodavnicama je teže – u nedostatku pravog edukativnog materijala preostalo im je da više ili manje uspešno prepisuju strana rešenja ili se samo vode osećajem i ličnim afinitetima. 

“Ma lako je njima, oni imaju milione za opremanje prodavnica.”

“Bitno mi je da počnem sada da prodajem. Našla sam par primera na netu, samo ću malo da okrenem i skratim šta treba i ima da ide.”

“Jeste, imao sam arhitektu. Postavila je neke drvene letvice, izgleda super moderno. Ne znam zašto se ipak posetioci ne zadržavaju duže u objektu.”

Da li i vaša priča liči na jednu od ovih? 

Hajde da ispitamo tu vezu između enterijera i prodaje. Videćemo da li su zaista potrebni milioni, kako to “okretanje i skraćivanje” ne pije vodu i zašto lep izgled objekta sam po sebi ne vodi ka profitu. 

Koliko god mi želeli da bude drugačije, ljudi su vrlo predvidljiva bića. Posto cela oblast nauke koja se već decenijama bavi istraživanjem veze između izgleda prostora i uspešnosti prodaje, koja do detalja prati i istražuje ponašanja kupaca. 

Tako danas znamo da:

Ova lista bi mogla biti nastavljena u nedogled. Tih zaključaka ima mnogo i neophodno je da svi budu uzeti u obzir kada se projektuje maloprodajni objekat. Ako znamo i da se do pre početka pandemije o preko 60% svih kupovina odlučivalo tokom samog boravka u prodavnici, jasno je da se zaključcima o ponašanju kupaca mora prići ozbiljno i studiozno.

Odakle početi?

U narednih nekoliko tekstova, izložićemo vam osnovna pravila o projektovanju maloprodajnih objekata sa visokim procentom uspešnosti prodaje. Ne treba ih primenjivati samostalno, već razumeti u skladu sa  geometrijom prostora i lokacijom objekta. 

Najpre ćemo se baviti osnovom objekta. Saznaćete koje osnove postoje i kako da odabetere pravu u skladu sa veličinom prostora, tipom robe i vrstom kupaca koju želite da privučete, kao i kako osnovom usmeravati kupce kroz radnju na način najbolji po prodaju. Naravno, ponekad se pravi efekat postiže samo kršenjem pravila, i to u velikom stilu, ali o tome neki drugi put.  

organizacija-maloprodajnog-objekta

 

Štand koji smo dizajnirali za Omcafe sastoji se od nekoliko odvojenih delova sa različitim dizajnovima i može mu se pristupiti sa svih strana, slično kao i u samoj prodavnici. 

Zadovoljstvo nam je što pokrećemo serijal ovog tipa. Ako ste vlasnik maloprodajnog objekta, pozivamo vas na čitanje svih tekstova u nizu i obećavamo mnogo korisnih informacija već u prvom od njih.

OVDE možete pročitati više o projektu Omcafe.

PODELI OVAJ POST: