Kako da kupcu obezbedite nezaboravno šoping iskustvo?

Arhitektura & Enterijer, Blog
nezaboravno-soping-iskustvo

Organizovali ste izlaganje proizvoda na način koji kupcu privlači pažnju i strateški postavili prostor kako biste olakšali šoping iskustvo. Nakon pravilnog osvetljenja, dodavanje nekoliko pratećih elemenata će unaprediti celokupnu atmosferu. Kako biste kupcima ostali u sećanju nakon što napuste objekat, važno je da ne zaboravite pružiti vrhunsku uslugu tokom njihovog boravka u objektu. 

Da biste maksimalno ugostili posetioce, posvetite posebnu pažnju osmišljavanju zona za sedenje i kabina za presvlačenje. Ova briga o detaljima doprinosi produženju vremena koje kupci provode u radnji. Ubrzani šoping, različite cene, mnoštvo izbora kao i boravak među nepoznatim ljudima mogu izmoriti posetioce, zbog čega je prostor za odmor od suštinskog značaja. Kreiranjem zone gde kupci mogu opušteno razmišljati i donositi odluke, osiguravate njihovu vernost

Kada govorimo o udobnom i prijatnom ambijentu, kabine za presvlačenje igraju značajnu ulogu u donošenju odluke o kupovini odeće. Osvetljene, dovoljno velike i sa dovoljno privatnosti, kabine pružaju kupcima pozitivno iskustvo probavanja odeće. Važno je voditi računa o detaljima poput vrata umesto zavesa, kvalitetnih ogledala i čiste i dobro osvetljene atmosfere. 

relax-zone-paparazzo-boutique

 

Kakva treba da bude zona za sedenje u maloprodajnom objektu?

Ukoliko je prodavnica veće kvadrature, prostor za sedenje će biti unutar prodavnice, a ukoliko je manja, prostor za sedenje može biti i ispred ulaza. Važno je osigurati da ova zona ne narušava prirodan tok kupovine. Raznoliki elementi poput klupica za isprobavanje obuće, stolica ispred kabina za presvlačenje, udobnih fotelja i dvoseda omogućavaju različite kombinacije, a što je udobnost veća, to je iskustvo bolje. Bitno je da ovo područje radnje ima dovoljno svežeg vazduha, dok dodatak prijatne muzike i mirisa predstavlja veliki plus. Iskoristite ovaj prostor i za promociju – dobra je prilika da posetioci saznaju više o vašem programu lojalnosti. 

Drugi važan segment gde je potrebno obezbediti udobnost za kupce su kabine za presvlačenje. Istraživanja su pokazala da se više o polovine odluka o kupovini odeće donosi upravo unutar ovih kabina. Zanimljivo je napomenuti da se čak 70% odeće naručene online vraća jer ne odgovara očekivanjima kupaca. Fizičke prodavnice odeće imaju prednost jer uz kabine za presvlačenje omogućavaju potrošačima da isprobaju stvari pre same kupovine, smanjujući gore pomenuti procenat na jednocifreni nivo. 

nezaboravno-soping-iskustvo

Kako treba da izgledaju kabine za presvlačenje?

1. Dovoljno velike i sa dovoljno privatnosti

Imajte na umu da će u kabini boraviti kupac zajedno sa svojim stvarima i odećom koju isprobava. Važno je osigurati udobnost tokom procesa presvlačenja. Preporučljivo je odabrati vrata ili panele umesto zavesa, jer zavese ponekad ostavljaju utisak jeftinosti, posebno nakon dugotrajne upotrebe. 

2. Dobro osvetljene i čiste

Niko ne želi isprobavati odeću u neurednom prostoru ili stajati bos na prljavom podu. Adekvatno osvetljenje je ključno jer treba prikazati kupca u odeći što lepše. Fluorescentna svetla iznad glave ili svetla u visini očiju, koja više ometaju nego što pomažu, nisu najbolje rešenje. Umesto toga, kvalitetna ogledala sa pozadinskim osvetljenjem sa druge strane predstavljaju odlično rešenje. Birajte neutralno i pažljivo raspoređeno osvetljenje, razmislite o svetlima koja reaguju na pokret kako biste smanjili potrošnju električne energije u kabinama, kroz koje obično prolazi veliki broj ljudi tokom većeg dela dana. 

3. Praktične za korišćenje

Potrebno je osigurati dovoljan broj kabina kako bi se izbeglo čekanje u redu prilikom isprobavanja odeće. U kabini bi trebala biti mala stolica ili klupa za sedenje, kvalitetno ogledalo sa opcijom pomeranja kako bi osoba mogla videti sebe iz različitih uglova, kao i dovoljan broj kukica za odlaganje stvari. Ne zaboravite na klimatizaciju – osobi koja se presvlači ne bi trebalo da bude ni previše toplo ni previše hladno.  

mediomoda

Na koje još načine možete ugoditi svojim kupcima?

Određeni brendovi, u želji da stvore udobnu atmosferu, pružaju posetiocima priliku da degustiraju hranu ili piće koji se mogu kupiti unutar radnje. Dok neki nude besplatne slatkiše, drugi se fokusiraju na brže i lakše načine plaćanja kako bi uštedeli vreme svojih kupaca. Čak i samouslužne kase su koncipirane s ciljem da pruže kupcima dodatnu kontrolu i osećaj privatnosti. Svi ovi elementi čine završne dodatke koji će upotpuniti priču o enterijeru maloprodajnog objekta, čineći vaš brend nezaboravnim. Razvijajte kreativne strategije u odnosu na konkurenciju, prilagodite ih potrebama vaših kupaca i rezultati će biti izuzetni. 

Nastavljamo serijal o enterijeru maloprodajnih objekata, završavajući ga razmatranjem uticaja boja na ljudski mozak i značaja kolorita za vaš brend u sledećem tekstu. 

Ukoliko ste propustili naš prethodni blog o vrstama osvetljenja i načinima na koje ono može da radi u vašu korist, možete ga pročitati OVDE

PODELI OVAJ POST: