Kako boje oblikuju vaš maloprodajni prostor? Da li ste mislili da organizacija rafova i odabir osvetljenja služe isključivo kupcima, a da su boje tek estetski dodatak? Nažalost, to nije tačno. Studije ukazuju da se čak od 62% do 90% prvih utisaka o prodavnici formira na osnovu boja koje preovlađuju u njoj – a koliko je prvi utisak ključan, već znamo. Boje ne samo da povećavaju prepoznatljivost brenda za neverovatnih 80%, već i osiguravaju da će kupci asocijaciju na vašu firmu imati gde god vide istu boju. Reklame u boji čitaju se čak 42% više u odnosu na crno-bele. Određene boje imaju moć da zadrže kupce u prodavnici, podstiču brze odluke i utiču na njihovo raspoloženje. Dakle, razmišljate li i dalje o bojama kao nečemu neobaveznom?
Iako pogled na specifične boje varira od kulture do kulture i zavisi i od ličnog iskustva pojedinca, ipak postoje univerzalne osobine boja koje najčešće viđamo. U nastavku teksta prikazaćemo vam najvažnije smernice za upotrebu boja u enterijeru vašeg maloprodajnog objekta. Imajte u vidu da se ne odnose samo na zidove, već i izlog, rafove, reklamni prostor, pa i oznake za cene kao i kese u koje ćete pakovati kupljenu robu.
Crvena
Ova boja je magnet za pažnju, ubrzava srčani ritam kupaca i podstiče impulsive odluke o kupovini. Smanjuje analitičko razmišljanje i ubrzava odlučivanje, a takođe povećava apetit, zbog čega je često prisutna u prodavnicama brze hrane i slatkiša. Kupci će češće zastati pored proizvoda obeleženih crvenom bojom, te se zato redovno upotrebljava za označavanje artikala na rasprodaji.
Zelena
Povezana sa prirodom, zelena se često koristi u prodavnicama koje nude organske i ekološke proizvode. Univerzalna je boja koja privlači i muške i ženske kupce.
Plava
Boja poverenja i sigurnosti, plava je čest izbor u finansijskim institucijama. Asocira na nebo i okean, prizivajući osećaj mira i relaksacije. Interesantno je da plavim zidovima (tamnijim dole, svetlijim gore) prostor može delovati manje bučno. Praktična je i za prodavnice koje ciljaju i na mušku i žensku publiku.
Narandžasta
Motiviše, boja energije i entuzijazma. Odličan izbor za prodavnice sportske opreme i suplemenata, kao i za teretane.
Ružičasta
Nosilac sreće, romantike i mira, izdvojila se kao simbol ženstvenosti posle Drugog svetskog rata. Često korišćena za specifične proizvode i poklone namenjene ženama, naročito u kombinaciji sa drugim pastelnim tonovima.
Crna
Ovo je boja koja simbolizuje autoritet i snagu. Dominira u prodavnicama elektronike, kao i u buticima za muškarce. U manjim dozama, može efektno privući pažnju na posebne proizvode, bilo da su oni na rasprodaji ili predstavljaju luksuzne novitete.
Ako ciljate na impulsivnu kupovinu, razmislite o kraljevsko plavoj, crnoj ili nijansama između crvene i ružičaste. Za one koji paze na budžet, mornarsko plava ili tirkizna su odličan izbor. Boje na zidovima čak mogu uticati na doživljaj temperature u objektu. Istraživanja pokazuju da tople boje poput narandžaste, žute i crvene čine da se i kupac oseća toplije nego što zaista jeste. Sa druge strane, zelena, plava i svetloljubičasta deluju osvežavajuće.
Prilagodite boje vašoj ciljnoj grupi: okrenite se jarkim bojama ako vašu ciljnu grupu čine pretežno mlađi kupci, a suptilnijim ako ciljate na starije. Tamne boje su prihvatljive za velike prostore, ali ih oprezno koristite u manjim radnjama. Upečatljive boje neka budu umerene kako ne bi preplavile prostor i odvukle pažnju od proizvoda. Važno je uskladiti brend, geometriju prostora i temu prodavnice – recimo, ukoliko je tema odmor na plaži birajte nijanse neba, mora i peska koje će kupce opustiti.
U ovom serijalu tekstova potrudili smo se da vam približimo osnove uređenja maloprodajnog prostora, ali svaki prostor je priča za sebe. Ukoliko želite da uređenje vašeg maloprodajnog prostora prepustite profesionalcima, kontaktirajte nas. Rado ćemo porazgovarati o vašim željama i potrebama kako bismo stvorili prostor koji najbolje prenosi priču vašeg biznisa.
Ukoliko ste propustili naš prethodni blog o načinima na koje kupcima možete obezbediti nezaboravno šoping iskustvo, možete ga pročitati OVDE.